lördag 28 juli 2018

Nakenbad och små fotomodeller



Hej hopp!

Det är inte mycket som händer här hos oss nu när det är så otroligt varmt.
Valparna växer och tydligen blir det dubbelt så många ben då också som synes på bilden nedan. ;-)

 Sleipner med sina 8 ben?
Nä, bara Vicke (Aintree's What A Wicked Game) och Spella (Aintree's I'm Under Your Spell) som springer sida vid sida idag!

Saga (Angeleye's Magic Fairy Tale) har gjort sin simdebut. Först var hon MYCKET tveksam till att kliva i längre än till tassarna. Hon tyckte nog vi kunde gå upp utan att bada alls faktikskt.

Följande konversation utspelade sig mellan oss:
"Jag kan nog inte simma, matte." sa Saga.
"Jodå", sade jag.
"NEJ, DET GÅR INTE!!!!" sa Saga.
"Alla hundar kan simma." sa jag.
"Jag har inga kläder, jag är NAKEN" sa Saga.
"Man kan bada naken också." sa jag.
"Nääääää, det tror jag inte." sa Saga.

Men - med lite övertalning och lock och pock och avskurna reträttvägar, så visade det sig att simma, det kunde hon visst! Och liiiiiite skönt var det nog att simma ändå. Fast hon inte sa det högt. Men hon tog ett par simrepor, klev upp och skakade på sig och var sen torr.
För hon är faktiskt naken.
Jättenaken.
Pälsen fullkomligt RASAR av henne nu efter valparna.
Valparna fick idag nya porträttbilder fotade och då passade vi på att fota Saga också.
En förfärlig syn.
Eller - hon har lätt sommarklänning på sig!
Smart drag nu i denna enorma värme vi har här! :-)

Här här hon! 
Den nakna sanningen.
Saga, den vackra Collietiken!
Hon HAR faktikst på 4 utställningstillfällen 3 CK, 2 CERT, 1 BIR och 1 BIM......
Kan man inte tro. :-)
Jämför med bilden nedan, så såg hon ut i januari i år....

 Saga i januari 2018....


Hennes två hemmavarande avkommor har desto mer ull, ludd, päls, fluff, isolering eller vad vi nu ska kalla det. De blev fotade idag och minsann, de har blivit lite stiliga små ynglingar måste jag säga!
4 månader gamla och har tappat 4 tänder var, båda två. Två uppe och två nere. 
Tandlösingar! :-)
Nu kan de inte säga bokstaven "S" längre! ;-) 

Här är de iallafall, våra ynglingar!

 Här har vi Vicke (Aintree's What A Wicked Game), 4 månader gammal.

Vicke (Aintree's What A Wicked Game), 4 månader gammal.


 Och busiga Spella (Aintree's I'm Under Your Spell), 4 månader gammal.

Spella (Aintree's I'm Under Your Spell), 4 månader gammal.
Det var en liten uppdatering från oss! På återskrivelse!
Hälsar
Marie

Inga kommentarer: